دغدغه آموزش برای توسعه و پیشرفت ایران

دکتر رضا مقدسی: پژوهشگر و نویسنده

دغدغه آموزش برای توسعه و پیشرفت ایران

دکتر رضا مقدسی: پژوهشگر و نویسنده

دغدغه آموزش برای توسعه و پیشرفت ایران

دکتر رضا مقدسی
دکتری نوروفیزیولوژی
فارغ التحصیل دانشگاه شهید چمران اهواز؛ دبیر زیست شناسی؛ پژوهشگر و نویسنده؛ مدرس دانشگاه
عضو هیات تحریریه مجله رشد زیست شناسی؛ سردبیر و موسس مجله عصر زیست شناسی
مدیر و موسس آکادمی دغدغه آموزش ایران؛ بنیانگذار مجموعه آموزشی زیستا
• عضو انجمن‌ بین المللی IBRO (International Brain Research Organization)
• عضو انجمن‌ بین المللی SFN (Society for Neuroscience)
• عضو انجمن‌ بین المللی ILAE (International League Against Epilepsy)
• عضو انجمن‌ بین المللی IBE (International Bureau for Epilepsy)
• عضو انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران؛ عضو انجمن زیست شناسی ایران؛ عضو انجمن بیوانفورماتیک ایران؛ عضو انجمن علوم اعصاب ایران
• عضو انجمن نویسندگان ایران

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته به جاست.
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.
ژاله اصفهانی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

مادرم ایران

Reza Moghaddasi | شنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۲، ۰۱:۲۲ ق.ظ

مادرم، ... ایران

دکتر رضا مقدسی

ایران، تو زیباترین‌ مادر دنیا هستی. با طبیعت دل‌انگیز و هوس­انگیزت، در برهوت فلات ایران.

ایران، تو سرفرازترین‌ مادر دنیا هستی که فردوسی و سعدی و حافظ و مولانا و صدها اندیشمند و شاعر و نویسنده و دانشمند در دامان پاک تو بالیده شدند و دنیا را به زیبایی تو به نظاره دعوت کردند.

ایران، تو صبورترین مادر دنیا هستی که در چهارراه حوادث تاریخ چند هزار ساله‌ات که آغشته به خون فرزندان دلیرت است، استقامت کردی و خم به ابرو نیاوردی.

ایران، تو داراترین و ثروتمندترین مادر دنیا هستی که همواره دامانت را با میوه‌های رنگارنگ به فرزندانت هدیه کرده‌ای و در سخت‌ترین و تاریک‌ترین دوره­های تاریخی اجازه ندادی دست طلب به‌سوی ناکسان دراز کنند.

ایران، تو باصفاترین و مهربان­ترین مادر دنیا هستی که همه فرزندانت را از اقوام و ادیان مختلف همچون صدف در میان گرفتی و همچون دُر پرورش دادی و هزاران سال ایشان را کنار هم محافظت کردی.

ایران، گیسوان سفیدت، نشان از تاریخ کهن‌سال توست. تو کهن‌سال‌ترین و ماندگارترین مادر دنیا هستی. از اول تاریخ بشر، تا کنون. هرچند بدخواهان بر گیسوانت رنگ پاشیدند و حرمت گیسوان سفیدت را (با فیلم ۳۰۰) نگه نداشتند. ولی فرزندان فهیم و رشید تو به گیسوان سفیدت همچو برف همچون پروانه‌وار خواهند چرخید. آنها را شانه خواهند زد و حافظ  و نگهبان خواهند بود.

ایران عزیزم تو عزیزترین خدا هستی. که در قلب عالم جا گرفته ای. هر چند بدخواهان و جلادان درطول تاریخ بسیار تلاش کرده اند تا خوارت کنند و هیبت و شکوه دماوندت را بشکنند. ولی شمشیر رستم و کمان آرش همراه نگهبان توست.

مادرم ایران، هیچ مادری را در جهان با جایگاه و مقام تو نیست. کاش فرزندانت تاریخ عظمت و قدرت تو را بدانند و تنهایت نگذارند.

  • Reza Moghaddasi

عید نوروز

Reza Moghaddasi | شنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۲، ۰۱:۲۱ ق.ظ

عید نوروز

دکتر رضا مقدسی

https://www.aparat.com/Drrezamoghaddasi

email: ghr.moghaddasi@gmail.com

 

جشن نوروز، بزرگترین جشن جهانِ ایرانی امروز، کهن ترین جشن دینی و ملی ایرانیان است. اغلب مورخان، پیدائی نوروز را به جمشید، پادشاه پیشدادی ایران نسبت داده اند. که گویند، جمشید در این روز جهان را به تصرف خود در آورد. و پس از آن، ایرانیان هر سال به جشن و شادی پرداختند؛ آتش می افروختند، سکه ضرب کردن، آتشکده ها را پاکیزه می کردند، درخت می کاشتند و به آبادانی ایران می پرداختند. به گفته بیرونی" نوروز نخستین روز است از فروردین ماه، و زین جهت روز نو نام کردند؛ زیراک پیشانی سال نو است... و اول روزی است از زمانه، و بدو فلک آغازید گشتن."

عید نوروز در گذشته های نه چندان دور، با وجود سادگی، از صفا، صمیمیت و شیرینی بسیاری برخوردار بود.

  • Reza Moghaddasi